DISSABTE 26 DE MAIG DE 2012
Patum de Lluïment i Patum Completa
Matí.- Patum de Lluïment
Tarda.- Patum Completa
Amb la participació dels gegants del Carrer de la Pietat.
“Rebombori”
18,30h.- Plaça de la Sardana: Concentració de les colles, balls i figures convidades, des d’on sortirà una cercavila que arribarà a la plaça dels Països Catalans, on tindrà lloc una abbalda final de tots els grups.
Tarda/Nit
Fira d’Entitats
Plantada de Gegants i tallers
Cercavila del Ball de Cavallets (grans i petits), Gegants i Mulassa
17,00h.- Inici de la Cercavila del Ball de Cavallets (grans i petits), Gegants i Mulassa.
Instrumentista de violí: Daniel Vilarrúbias i Cuadras, músic d’Igualada especialitzat en música popular i tradicional. Acompanyats pel Grup de Ministrers de l’Escola Municipal de Música d’Olot “Xavier Montsalvatge, dirigits pel seu professor Xavier Pallàs i Mariani i la Xaranga Damm-er. Recorregut: Sortida del Firal, des de la sala de l’Esbart de la Vall d’Hostoles, Plaça de l’Església, pujada al carrer del Puig (Rectoria), baixada de la riera fins els carrers Estació/Via, carrer Puig de Grúfol, avinguda Vall d’Hostoles/carrer Grup la Via, carrer Sant Sebastià (davant Can Mau), carrer Centre(el pont), passant pel carrer dels Valls, confluència Av. Viola i el carrer Cantons Estrets (davant Can Trias), carrer del Torn (davant Can Mònic), pujada fins al Grup Verge de la Salut (davant can Salota), passant fins el carrer del Soler i acabament a la plaça El Firal, ballada davant de l’Ajuntament i Capella del Roser.
Festa Cloenda de Ciutat Gegantera de Catalunya 2011
18,30h.- Passejada dels gegants de la Seu pels carrers de la ciutat, i a posteriori els geganters celebraran un sopar de cloenda dels gegants, Treball i Cultura, gegants que el proper dia 10 de juny traspasaran als geganters de Masquefa (Anoia), població que serà proclamada en aquesta jornada, Ciutat Gegantera de Catalunya 2012.
II Mostra Nocturna de Cultura Popular i Tradicional Catalana
Vespre
XXIII Trobada de Gegants i Capgrossos
Tarda.- A la trobada hi participaran els gegants de la Catalunya Nord, Perpinyà i Argelers de la Marenda.
DIUMENGE 27 DE MAIG DE 2012
III Trobada de Gegants i Capgrossos – Transeixample 2012
Matí
Patum de Lluïment i Patum Completa
Matí.- Patum de Lluïment
Tarda.- Patum Completa
Amb la participació dels gegants del Carrer de la Pietat
Participació a l’Aplec dels Gegants de Begues i Castelldefels
Matí.- Diumenge 27 de maig pel matí es farà el tradicional Aplec de Bruguers a l’Ermita del mateix nom. Com cada any, l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels hi serà present amb les seves colles de geganters, castellers, grallers, timgrallers, panderetes, ball de bastons, cintes i gitanes, així com també participaran els gegants de Begues.
Ballada dels Gegants i Nanos de Montblanc
11,30h.- Actuació i ballada dels Gegants, Nanos, Ball de Bastons i Banda de Música “Verge de la Serra”, davant de la Residencia Llar Conca de Barberà.
Trobada de Gegants i Capgrossos
Matí.- Amb la participació entre d’altres gegants, dels gegants de Balsareny.
“Rebombori”
Matí.- Participació de les colles infantils amb gegants.
Passejada i Ball dels Gegants, Calabotins i la Granota
17,00h.- Passejada dels Gegants, Calabotins i la Granota, acompanyats dels timbalers i grallers, i a continuació a la Plaça Major, Ball dels Gegants, Calabotins i la Granota, amb els geganters i grallers de Les Preses.
En cas de mal temps els actes es faran a la Pista Poliesportiva.
Trobada de Gegants i Capgrossos
11,00h.- Plantada de gegants a la plaça de la Creu Alta
12,00h.- Passejada de gegants
Colles participants: Riudoms, Sabadell-Concòrdia, Sabadell-Escola Samuntada, Sabadell-Gràcia, Sabadell-Escola Ribatallada, i els gegants amfitrions de la Creu Alta.
Dansa ritual de les flors amb els gegants
18,30h.- A la Rambla Rafael Casanova: Dansa Ritual de les flors amb els gegants i grallers de Sant Boi.
Ball dels Cavallets, Gegants i Mulassa
18,00h.- A la plaça de l’Església, audició de Sardanes per la cobla LA PRINCIPAL D’OLOT.
A la mitja part tindrà lloc el “BALL DELS CAVALLETS, GEGANTS I MULASSA”: Ball de la Mulassa (Mulassa Verda), Ball Pla, Matadegolla, Contrapàs, Sardana Curta (La Pastoreta) i la Sardana Curta (L’Antiga), amb el suport musical de la mateixa Cobla.
Trobada de Gegants i Capgrossos
11,00h.- A la Plaça Nova, des d’on sortirà la passejada de gegants, que finalitzarà a la plaça Vella
Vetlla i menja de la Vaca
Matí
DILLUNS 28 DE MAIG DE 2012 – Dilluns de Pasqua Granada
Pujada a Peu dels Gegants fins a l’Ermita de Sant Muç
Matí
Participació dels Gegants locals
09,00h.- Plaça de la Vila: repic de campanes i sortida festiva de la Mare de Déu
10,00h.- A l’ermita de la Salut: Pregó i actuació de les colles, entre ells els gegants
12,00h.- Eucaristia
13,00h.- Ball de la Soca i Ballada de Sardanes amb la Cobla Contemporània.
16,00h.- Tradicional rifa del xai i entrada de la Mare de Déu a l’ermita.
Organitza. Calaix de Sastre
Ball del Cavallets, Gegants i Mulassa
18,00h.- A la plaça El Firal, davant de l’Ajuntament i Capella del Roser: Audició de Sardanes a càrrec
de la cobla LA PRINCIPAL D’OLOT.
A la mitja part tindrà lloc el “BALL DELS CAVALLETS, GEGANTS I MULLASSA”: Ball de la Mulassa (Mulassa Verda), Ball Pla, Matadegolla, Contrapàs, Sardana Curta (La Pastoreta) i Sardana Curta (L’Antiga), amb el suport de la mateixa cobla







