Comissió de Capgrossos

La Comissió de Capgrossos va néixer a Capellades el juliol de 2000 fruit de l’interès compartit dels organitzadors de la 1a. Trobada Nacional de Capgrossos i la pròpia Agrupació, que volia aprofitar aquell esdeveniment per impulsar definitivament els capgrossos dins el món geganter.

Fou inicialment integrada per representants de les colles d’Argentona, Benicarló, Capellades, Esplugues i Manresa i va començar a treballar a principis de l’any 2001. Aquesta comissió no es tancada sinó que vol estar integrada per al menys un representant de cada Coordinadora de l’Agrupació, només així podrem arribar millor a les Colles geganteres. Els primers objectius han estat encaminats en donar-se a conèixer i intentar sensibilitzar al mon geganter que cal estimular l’activitat dels capgrossos:

Reflexions de la Comissió vers les Colles geganteres

Donat que son les Colles geganteres qui, la major part de les vegades, tenen els capgrossos sota la seva custòdia, es necessari arribar a les Colles i mentalitzar-les, sobre tot aquelles que els tenen oblidats, que cal treure la pols als capgrossos i que aquests acompanyin de nou als gegants

La conclusió més important a la que s’ha arribat des de la Comissió, n’és la següent:

És difícil que les Colles Geganteres puguin fer que els capgrossos surtin si no es crea dins de cada colla una “secció” especialment dedicada als capgrossos.

Cal pensar que normalment són els nens els que porten els capgrossos, que aquests caps s’han de repassar sovint i que el vestuari té una gran importància…És per això que aquesta solució podria ser una manera d’integrar més dins el món geganter a aquelles persones que, siguin adults o nens, no tenen un paper prou definit dins les sortides que fan les Colles.

Suggerim a totes les Colles que les Trobades Geganteres passin a anomenar-se “Trobada de Gegants i Capgrossos, i que en la documentació que s’envia a les Colles que es vol que hi participin, es demani i convidi a portar els capgrossos junt amb els gegants.


AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Obra Social Fundació La Caixa